1390’lı yıllarda Hollanda, Maaseik’ta doğduğu tahmin edilen Hollandalı Rönesans ressamı Jan van Eyck’a ait “Arnolfini’nin Evlenmesi isimli tabloyu incelerken siz de bizim kadar hayran kalacaksınız. Van Eyck’ın, muhteşem fırça işçiliği ile adeta bir fotoğraf karesini andıran ve gizli detaylarla dolu Van Eyck’ın bu eseri, İngiltere’nin Londra şehrindeki National Gallery’de sergileniyor.
Sanat tarihinin yağlı boyayla yapılan ilk resimlerden biri olarak kabul edilen bu resimde, Van Eyck’ın fırça darbeleri o kadar küçük ki bunları görmek neredeyse imkansız.
Üzerinde çeşitli görüş ayrılıkları olduğu için resim, “Arnolfini’nin Evlenmesi,” “Arnolfini’nin Düğünü,” Arnolfini’nin Portresi,” “Giovanni Arnolfini ve Karısının Portresi” gibi birkaç farklı isimle biliniyor.
Belçikalı şair ve tarihçi Jean Lemarie de Belges tarafından “Kusursuz eserleri asla unutulmayacak, ressamların kralı” olarak anlatılan Van Eyck’ın, kendisine ait olduğu düşünülen sadece 23 eseri var.
Resimde soldaki, İtalyan tüccar Giovanni Arnolfini. Kadının kim olduğu konusunda sanat tarihçileri arasındaki tartışma hala devam ediyor. Bunun sebebi, Arnolfini’nin eşinin, 1434 tarihli bu resimden bir yıl önce ölmüş olması.
Bir görüşe göre Van Eyck, Arnolfini’nin eşi hayattayken resmi yapmaya başlamış ancak resmini tamamladığında kadın artık hayatta değilmiş. Tavandaki avizede Arnolfini’nin başının üstündeki mum yanarken eşinin tarafındaki mumluk boş; yani hayat ışıgı sönmüş.
Başka bir görüşe göre ise kadın, Arnolfini’nin ikinci eşi. Her halükarda çiftin evli olduğu kabul ediliyor çünkü o zamanlar bekar kadınlar saçlarını açar, evli kadınlar ise kapatırmış.