Aralık2 , 2024

Yeni sezonda Şehir Tiyatroları’nda mutlaka izlemeniz gereken yetişkin oyunları

İlgili Yazılar

Çağdaş sanatta nefes alanı: K2 Güncel Sanat Merkezi

K2 Güncel Sanat Merkezi, Avrupa Birliğinden Mardin’e, Çanakkale’den Hatay’a...

“Çağdaş sanatı anlamak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir”

Sanat danışmanı, sanat yazarı, sergi küratörü ve sanat eğitmeni...

“Çağdaş sanatçı, toplumun teorisyenidir”

İran asıllı çağdaş minyatür sanatçısı Arya Kamalı, İzmir’de kendi...

Sinema dünyasının ortasında Kalkütalı bir komple sanatçı

Sinemayla dopdolu yirmili yaşlarım geri gelmese de eski...

Türkiye’de Çağdaş Sanat Müzeleri: Bir düşün gerçekleşmesi…

Osmanlı Dönemi’nden beri hayali kurulan modern-çağdaş sanat müzesi, Cumhuriyet...

PAYLAŞMAK GÜZELDİR!

Her gün 3000 civarında İstanbul seyircisine perdelerini açan Şehir Tiyatroları’nın on sahnesinde izleyebileceğiniz yetişkinlere yönelik 27 muhteşem tiyatro oyununu sizler için derledik.

Darülbedayi’den günümüze şehrin tiyatro hayatının simgesi olan Şehir Tiyatroları, yerli ve yabancı yazarlardan oluşan geniş bir repertuarla İstanbul seyircisine ve turneler yoluyla da diğer kentlerdeki tiyatroseverlere perdelerini açmaya devam ediyor.

Şehir Tiyatroları’ndaki çocuklara yönelik tiyatro oyunlarını derlediğimiz yazımıza buradan ulaşabilirsiniz.

Çin Sabahta

Zengin bir ailede yetişen Güneşi, ailesinin dayatmalarından kaçarak, kendi özgür yaşamını kurmak için mütevazı bir daireye taşınır. İdeolojilerine sıkı sıkıya bağlanmış olan Güneşi’nin boşlukta debelendiği yaşamına, hemen yan dairesine taşınan Feriha girer.

Ömrü boyunca hayalini kurduğu ‘damı akmayan eve’ taşınmayı nihayet başaran Feriha’nın umudu ve mutluluğu, Güneşi’nin dünyasına pek çok yenilik getirecektir.

Öykülerinde insanları bireysel ve toplumsal özellikleri ile yoğuran Meriç, özellikle kendi iç yalnızlığını sürdüren kadın ve genç kızların yaşamlarını konu edinmiştir. Cumhuriyetin ilk kadın öykü yazarlarından Nezihe Meriç’in öyküleri ve romanları, dünyanın çeşitli dillerine çevrilmiştir. Yazar 1962 yılında Türk Dil Kurumu Ödülü, 1990 yılında Sait Faik Hikâye Armağanı ve 1998 yılında Sedat Simavi Edebiyat Ödülü’nü kazanmıştır.

Yazan: Nezihe Meriç

Yöneten: Hülya Karakaş

Dramaturg: Hatice Yurtduru

Müzik: Cihan Kurtaran

Sahne ve kostüm tasarımı: Almila Altunsoy

Işık tasarımı: Mahmut Özdemir

Efekt tasarımı: Nesin Coşkuner

Asistanlar: Ayşe Günyüz Demirci – Oğuzhan Oğuz

Süre: 80 dk. / tek perde

Oyuncular: Ayşe Günyüz Demirci, Hülya Karakaş

Matruşka

Bir kadın, bir erkek, bir ilişki… Kavgalar, çatışmalar, ayrılıp barışmalar, kopamayışlar…  Varoluştan bugüne değişmeyen rutine, iki insanın birbirini tanıma, anlama, bir arada yaşama mücadelesine yeniden ve farklı bir yorumla yaklaşan Matruşka, ilişkilerde ideali arama uğraşını mercek altına alıyor.

70 kuşağı yazarları arasında yer alan Tuncer Cücenoğlu, toplumsal içeriğin ağır bastığı oyunlara imza atmıştır. Hemen hemen bütün oyunlarında basit ve yalın bir durum üzerinden toplumsal sorunlara eğilen yazar, yaşanan gerçeklerden yola çıkarak kaleme aldığı oyunlarında, yakın tarihimizdeki önemli olaylardan kişilere, topluma egemen olan korkulardan mesleki zorluklara, insanların içine düştüğü çıkmazdan yaşam mücadelesine kadar pek çok konuya değinir.

Yazan: Tuncer Cücenoğlu

Yöneten: Bora Seçkin

Dramaturg: Hande Ören

Kostüm tasarımı: Nihal Kaplangı

Sahne tasarımı: Ahsenur Çiftçioğlu

Müzik: Emrah Can Yaylı

Işık tasarımı: Mahmut Özdemir

Efekt tasarımı: Hanefi Topraktepe

Yönetmen yardımcısı: Nurdan Kalınağa

Reji asistanları: Erkan Akkoyunlu, Serap Doğan, Nilay Yazıcıoğlu, Elif Göklü Özcan

Süre: 65 dakika / tek perde

Oyuncular: Cem Karakaya, Derya Yıldırım

Tatlı Kaçık

Mr. Tanner ile paylaştığı evinde, çöp toplayarak yaşayan, çevresindeki her şeye sonsuz bir sevgi ve şefkatle bağlı Opal’in kendi halindeki yaşamı üç davetsiz misafirin gelişi ile umulmadık şekilde değişir. Sol, Gloria ve Brad kendi hesaplarının peşinde Opal’in huzur dolu yaşamına giriverirler. Kendi kendine yetmeyi becerse de yalnızlıktan muzdarip Opal onları hayatına almak konusunda en ufak bir tereddüt bile duymaz ancak sonsuz bir iyi niyetle evinin kapılarını açtığı misafirleri sevgilerini paylaşmak konusunda Opal kadar istekli değildirler.

1953 yılında Vern Sneider’in The Teahouse of the August Moon romanından aynı adla uyarladığı oyunu ile Pulitzer ve Tony ödülleri alan senaryo ve oyun yazarı John Patrick tarafından kaleme alınan Tatlı Kaçık (Everybody Loves Opal), Opal ve evin diğer sakinlerinin hikâyeleri üzerinden iyilikle kötülüğü karşı karşıya getiriyor ve karşılıksız sevginin, iyi niyetin iyileştirici, onarıcı yönüne dikkat çekiyor.

Yazan: John Patrick

Çeviren: Ahmet Levendoğlu – Hasan Levendoğlu

Yöneten: Naşit Özcan

Dramaturg: Hande Ören

Müzik: Orçun Tekelioğlu

Sahne ve kostüm tasarımı: Eylül Gürcan

Işık tasarımı: Özcan Çelik

Efekt tasarımı: Metin Taşkıran

Hareket düzeni: Özge Midilli

Yardımcı yönetmen: Özge Midilli

Asistan: Erkan Akkoyunlu, Seda Yılmaz, Mehtap Gündoğdu

Süre: 130 dk. / iki perde

Oyuncular: Ayşe Kökçü, Çağlar Polat, Eylül Soğukçay, İbrahim Can, Mehmet Soner Dinç, Mert Aykul

Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin

Bir ailenin üç kuşak kadınının sürekli değişen bir ev ekseninde birbirlerine söyleyemedikleri ve iç seslerinden oluşan bir dertlenmeyi, kendilerine bir adım mesafeden anlatıyor.

Yazan ve yöneten: Murat Mahmutyazıcıoğlu

Sahne tasarımı: Almila Altunsoy

Kostüm tasarımı: Aysel Doğan

Işık tasarımı: Murat Özdemir

Efekt tasarımı: Gökhan Balsoy

Yardımcı yönetmen: Yağmur Damcıoğlu Namak

Yönetmen yardımcıları: Berfu Aydoğan, Fatma İnan, Oğuzhan Oğuz

Süre: 80 dk. / tek perde – (+16)

Oyuncular: Esin Umulu, Şebnem Köstem, Yeliz Şatıroğlu

Kimse Öyle Şeyleri Konuşmuyor Artık

Oyun babalarını 12 Eylül’de kaybeden iki kız kardeşin birbirleriyle ve aileleriyle yaşadıkları çatışmaları, yakın tarihimizde yaşadığımız toplumsal travmalar çerçevesinde ele alıyor.

Yazan: Şirin Gürbüz

Yöneten: Emre Koyuncuoğlu

Dramaturg: Başak Erzi

Sahne tasarımı: Barış Dinçel

Kostüm tasarımı: Ahsenur Çiftçioğlu

Işık tasarımı: Mustafa Türkoğlu

Efekt tasarımı: Yunus Nalcı

Yardımcı yönetmen: Hazal Uprak

Reji asistanları: Osman Kaba – Tevfik Şahin

Süre: 90 dk. / tek perde

Oyuncular: Bora Seçkin, Can Alibeyoğlu, Ebru Üstüntaş, Hazal Uprak, Kamer Karabektaş, Kutay Kırşehirlioğlu, Radife Baltaoğlu

12. Gece

Shakespeare’in en sevilen komedilerinden biri olan 12. Gece’de, ikiz kardeşler Viola ve Sebastian, bir gemi kazasından sonra, birbirlerini öldü sanıp ayrı düşerler. Viola, Illyria dükü Orsino’nun hizmetine girebilmek için erkek kılığına girer. Orsino adına güzel Olivia’ya kur yapmakla görevlendirilir. Olivia ise kardeşinin ölümünden sonra yastadır ve ayağına gelen herkesi geri çevirmektedir, ta ki şimdi erkek kılığındaki Viola’ya aşık olana dek. Bu sırada, Olivia’nın dayısı Tobi, tutucu hizmetkar Malvolio’ya şamatalı bir oyun oynarak, bu cümbüşlü kimlik yanılması ve karşılıksız aşk hikayesini iyice kızıştırır.

Yazan: William Shakespeare

Çeviren: Zeynep Avcı

Yöneten: Serdar Biliş

Müzik: Çiğdem Erken

Sahne ve kostüm tasarımı: Gamze Kuş

Işık ve video tasarımı: Cem Yılmazer

Hareket yönetimi: Candaş Baş

Efekt tasarım: Özgür Yaşar İşler

Ses çalıştırıcı: Susan Main

Yönetmen yardımcıları: Berk Samur, Doğan Şirin, Dolunay Pircioğlu

Süre: 100 dk. / tek perde

Oyuncular: Ali Gökmen Altuğ, Bennu Yıldırımlar, Doğan Şirin, Emrah Özertem, Ersin Umulu, Gürkan Başbuğ, İsmet Şahin, Mehmet Avdan, Neşe Ceren Aktay, Nilay Bağ, Özge Kırdı, Özge Özder, Seda Fettahoğlu, Senan Kara Tutumluer, Tolga Yeter

İfigenya

Doğu ile Batı arasındaki ilk büyük savaş: Akha ordusu, Truva seferine çıkmak üzeredir. Birleşik ordu donanmasının sıkıştığı limandan kurtulup harekete geçebilmesi için rüzgâra ihtiyacı vardır. Başkomutan Agamemnon, Artemis’in kutsal geyiklerinden birini öldürdüğü için tanrıça da onun rüzgârını kesmiş ve herkesi bu limana hapsetmiştir. Doksandokuz kralın ordusu hastalıktan kırılırken, öfkeyle bekleyen askerlerin gözü Agamemnon’dadır. Başkomutan’ın sadece kendisi ve makamı değil, başta ailesi olmak üzere, tüm ülke tehlikededir. Agamemnon’un yapabileceği tek bir şey kalmıştır: En değerli varlığı olan kızı İfigenya’yı tanrılara kurban vermek!

Yazan: Euripides

Çeviren: Ari Çokona

Yöneten: Serdar Biliş

Sahne ve kostüm tasarımı: Gamze Kuş

Dramaturg: Gökhan Aktemur

Müzik: Burçak Çöllü

Işık tasarımı: Kemal Yiğitcan

Efekt tasarımı: Gökhan Suna

Dekor uygulama: Gökhan Usanmaz

Kostüm uygulama: Onur Uğurlu

Yardımcı yönetmenler: Özgür Kaymak – Dolunay Pircioğlu – Gülsün Odabaş

Reji asistanları: Emre Şen – Selen Nur Sarıyar

Süre: 75 dk. / tek perde

Oyuncular: Caner Çandarlı, Ceren Kaçar, Elvan boran

Hayat Der Gülümserim

Yıllarca olağanüstü kadın karakterlere hayat vermiş bir oyuncu, AVM yapılmak üzere yıkılacak bir sahneye veda eder. Anlatılmaya değer bulunmayan farklı sınıflardan kadınların sıcak ve aşina hayat hikâyeleri, ilk kez aktarılır.

Yazan ve yöneten: Özen Yula

Müzik: Deniz Noyan

Dramaturg: Dilek Tekintaş

Sahne ve kostüm tasarımı: Almila Altunsoy

Işık tasarımı: Fatih Mehmet Haroğlu

Efekt tasarımı: Raif Akyüz

Dekor uygulama: Murat Gökden

Kostüm uygulama: Hacer Duran

Reji asistanları: İrem Erkaya – Çağrı Büyüksayar

Süre: 75 dk. / tek perde

Oyuncular: Sema Keçik, Serkan Bacak

Hastalık Hastası

Argan hastalık hastasıdır. Evde bir doktor bulunursa hem istediğim zaman tedavi olurum, hem de cebimden beş kuruş çıkmaz düşüncesiyle, kızını bir doktorla evlendirmeye karar verir. Kızı ise bir başkasına âşıktır. Argan’ın sırf parasını seven karısı ise onu hem aldatmakta, hem de elinde avucunda ne varsa almaya çalışmaktadır.

Evin, her şeyden haberdar olan son derece zeki ve iş bilir hizmetçisinin gönlü bu duruma razı olmaz. Hakikatin ve aşkın kazanması için elinden geleni yapar.

Hastalık Hastası, Klasik Fransız Tiyatrosu’nun kurucularından Moliere’in (1622 – 1673) yazdığı son oyundur. İlk kez 1673 yılında sahnelenen oyunda Moliere, eleştirilerini mesleğini kötüye kullanarak zengin hastalarını sömüren doktorlara yöneltir.

Yazan: Moliere (Jean Baptiste Poquelin)

Çeviren: Berna Günen

Yöneten: Tolga Yeter

Dramaturg: Ergün Özdemir

Müzik: Selim Can Yalçın – Emre Malikler

Sahne tasarımı: Emra Albayrak Şahin

Kostüm tasarımı: Nihal Kaplangı

Işık tasarımı: Fatih M. Haroğlu

Efekt tasarımı: Tuğrul Çağrıhan Ordu

Hareket düzeni: Arda Alpkıray

Şarkı sözleri: Tolga Yeter

Yönetmen yardımcıları: Radife Baltaoğlu – Ümran İnceoğlu

Reji asistanları: Çağatay Çakıroğlu – Aybar Taştekin – Z. Bahar Çebi

Süre: 105 dk. / iki perde

Oyuncular: Barış Çağatay Çakıroğlu, Besim Demirkıran, Çağrı Büyüksayar, Çiğdem Gürel, Elif Verit, Ersin Sanver, Gün Koper, Hüseyin Tuncel, Orhan Erhan Yıkılmaz, Sevinç Erbulak, Şirin Asutay, Şükrü Türen, Tuğçe Açıkgöz, Uğurtan Atakan, Yalgın Yeter

Melek

Oyuncu Melek Kobra’nın günlüklerinden yola çıkılarak yazılan oyunda, kısacık bir ömre sığdırılan büyük aşk ve acılara tanıklık ederken, 1930’ların sanat hayatının içinde bir primadonnanın yalnızlığa sürüklenişini izliyoruz.

Yazan: Rüstem Ertuğ Altınay

Yöneten: Jale Karabekir

Müzik: Deniz Noyan

Dramaturg: Sinem Özlek

Sahne tasarımı: Cihan Aşar

Kostüm tasarımı: Aysel Doğan

Işık tasarımı: Murat Özdemir

Efekt tasarımı: Nuri Hafif

Kostüm uygulama: Sibel Usanmaz

Reji asistanları: Serap Doğan – Emrah Can Yaylı

Süre: 70 dk. / tek perde

Oyuncular: Yeşim Koçak

Geçit

Çıktıkları yolculukta dağ başında mola veren bir ağa ve maraba, saklandıkları yerden kontrol noktasını izlerler. İki kişi arasındaki ilişki aslında insanlığın varlığından beri mücadele ettiği mülkiyetçilik ve ezen – ezilenlerin hikâyesinin özeti gibidir.

Yazan: Cem Düzova

Yöneten: Nihat Alpteki

Dramaturg: Dilek Tekintaş

Müzik: Barış Manisa

Sahne ve kostüm tasarımı: Mehmet Emin Kaplan

Işık tasarımı: Mustafa Türkoğlu

Efekt tasarımı: Özgür Yaşar İşler

Dekor uygulama: Murat Gökden

Kostüm uygulama: Aynur Duran Kopuz

Yardımcı yönetmen: Ahhan Şener

Reji asistanları: Emrah Derviş Soylu – Pınar Pamuk

Süre: 65 dk. / tek perde / +16

Oyuncular: Emre Narcı, Gürol Güngör, Hasip Tuz, Müslüm Tamer

Antigone

İktidar olma gücünü arkasına alan bir tiran ile inandığı şey uğruna savaşmaktan asla vazgeçmeyen Antigone’nin değerleri karşı karşıya geliyor. Antigone’nin bu yeni uyarlaması, yeni bir bakış açısıyla seyirci karşısına çıkıyor.

Yazan: Sofokles

Çeviren: Sabahattin Ali

Uyarlayan ve yöneten: Engin Alkan

Dramaturg: Sinem Özlek

Sahne tasarımı: Barış Dinçel

Kostüm tasarımı: Eylül Gürcan

Hareket düzeni: Senem Oluz

Işık tasarımı: Mahmut Özdemir

Efekt tasarımı: Metin Küçükyılmaz

Dekor uygulama: Sırrı Topraktepe

Kostüm uygulama: Onur Uğurlu, Sibel Usanmaz

Yardımcı yönetmen: Hüseyin Tuncel

Reji asistanları: Direnç Dedeoğlu – Cihat Faruk Sevindik

Süre: 90 dk. / tek perde

Oyuncular: Aslı Menaz, Cengiz Tangör, Destan Batmaz, Gözde İpek Köse, Onur Şirin, Özgün Akaçça, Zafer Kırşan

Ay, Carmela!

İspanya’da  Milliyetçiler ve  Cumhuriyetçiler arasında geçen iç savaş dönemini anlatan oyunda,  iki varyete oyuncusu  Carmela ve Paulino, Franco önderliğindeki Milliyetçiler tarafından rehin alınır. Belçite şehrinin işgalini kutlayan Milliyetçiler tarafından istemedikleri bir gösteriye zorlanırlar. Bu zorlamanın sonucunda içinde bulundukları savaşı,  “gösteri yapılmalı mı, yapılmamalı mı ?“ sorusuyla sanatı ve sanatçıyı  sorgulamaları, işleri gereği güldürmeyi, eğlendirmeyi hedefleyen  bu iki oyuncunun  isyanları, gelgitleri, kayıpları anlatılır.

Jose Sanchis Sinisterra, Modern İspanyol Tiyatrosunun en önemli temsilcilerindendir. İspanya’nın en çok saygı gören  çağdaş  oyun yazarı, tiyatro eğitmenidir. İspanya  Ulusal Tiyatrosu Ödülü, Dramatik Edebiyat Ulusal Ödülü olmak üzere birçok ödülün sahibidir.

Yazan: Jose Sanchis Sinisterra

Çeviren: Yalçın Baykul

Yöneten: Naşit Özcan

Dramaturg: Hatice Yurtduru

Müzik: Emrah Can Yaylı

Kostüm ve sahne tasarımı: Duygu Can

Işık tasarımı: Özcan Çelik

Efekt tasarımı: Umut Yüzbaşıoğlu

Hareket düzeni: Özge Midilli

Yardımcı yönetmen: Özge Midilli

Yönetmen yardımcıları: Melisa Demirhan- Erkan Akkoyunlu

Süre: 100 dk. / iki perde

Oyuncular: Ada Alize Ertem, Çağatay Palabıyık, Erkan Akkoyunlu

Can Yeleği

Mülteci bir Anne yeterince tanımadığı bir coğrafyada, savaşın bıçak gibi kestiği eski hayatına tutunup yeni olanla baş etmeye çabalar.  Aynı kaderi paylaştığı komşusu da savaşın sürüklediği ve eşitlediği diğer kadındır. Anladığımızı sandığımız, anlamak istemediğimiz, zaman zaman öfkelendiğimiz durumlarla ilk defa yüzleşebileceğimiz bir öykü. Hepimiz aynı dünyada yaşıyorken, nasıl oluyor da ötekine dönüşüyoruz?

Modern dünyanın temel sorunlarına ışık tutan çağdaş kadın yazar Gönül Kıvılcım; Boğaziçi Üniversitesi‘nde iktisat eğitimi aldıktan sonra yüksek lisansını Norveç’in Bergen Üniversitesi’nde kitle iletişim dalında tamamladı.

Yazan: Gönül Kıvılcım

Yöneten: Nihat Alpteki

Dramaturg: Dilek Tekintaş

Sahne ve kostüm tasarımı: Aysel Doğan

Müzik: Barış Manisa

Işık tasarımı: Mustafa Türkoğlu

Efekt tasarımı: Metin Küçükyılmaz

Video tasarım: Mustafa Küçücük

Yönetmen yardımcıları: Ali Murat Altunmeşe, Fatma İnan, Selen Nur Sarıyar

Süre: 70 dk. / tek perde

Oyuncular: Elçin Atamgüç

Geç Kalanlar

Zamanın geri alınamayışı ile belki ilk kez o gece bu kadar acı biçimde yüzleşen bir çiftin hikâyesini, pişmanlıkları, yaşayamadıkları, söyleyemedikleri üzerinden anlatan oyun, izleyiciyi geç kalmış bir yüzleşmeyle karşı karşıya getiriyor.

Yaşadığımız her günü güzel bir güne dönüştürmek varken, güzel bir günün bize çıkıp gelmesi için öylece oturup bekleriz. Çoğu zaman yaşamak yerine erteleriz. Tüketmenin bencilliğini, paylaşmanın samimiyetine yeğleriz. Oysa ihtiyacımız olan tek şey, biraz farkındalıktır.

Pervin Ünalp Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi’nden mezundur. Uzun yıllar, oyuncu ve seslendirme sanatçısı olarak görev yapan sanatçı, oyun yazarlığı ile günümüz insanının dünyasına ışık tutmaktadır.

Yazan: Pervin Ünalp

Yöneten: Nihan Alpteki

Dramaturg: Özge Ökten

Sahne ve kostüm tasarımı: Emra Albayrak Şahin

Müzik: Deniz Noyan

Işık tasarımı: Murat Selçuk

Efekt tasarımı: Metin Küçükyılmaz

Video tasarımı: Emre Turgaylı

Yönetmen yardımcıları: Hazal Uprak, Pelin Abay, Seda Çavdar, Direnç Dedeoğlu

Süre: 110 dk. / iki perde

Oyuncular: Defne Gürmen, Elçin Atamgüç, Vildan Gürelman, Zafer Kırşan

İki Efendinin Uşağı

Pantolone kızını, Dottore’nin oğlu Silvio ile evlendirmeye karar vermiştir. Bunun için evinde bir tören düzenler. Gençler birbirlerine aşıktır. Ancak daha önce Pantolone’nin kızını evlendirme sözünü verdiği ve öldüğünü öğrendikleri Federico Rasponi’nin bu törene gelmesiyle işler karışır. Ama belki de birdenbire çıkagelen kişi iddia ettiği kişi değildir.

Carlo Goldoni’nin İtalyan komedi tiyatrosuna kazandırdığı en seçkin örneklerden biri olan oyun, Commedia dell arte’nin temel özelliklerini bütünüyle yansıtmaktadır.  Commedia dell’arte oyunlarındaki maskeli, bilindik tiplerin yerine daha gerçekçi karakterler; gevşek dokulu, yinelemelerle dolu kurgular yerine, sıkı dokulu olay örgüleri ve sonu önceden kestirilebilen farsın yerine de eğlenceli ve kendi devinimi içinde gelişmeye açık bir hava getirmiştir

Yazan: Carlo Goldoni

Çeviren: Rekin Teksoy

Yöneten: Aslı Öngören

Müzik: Burhan Şeşen, Gökhan Şeşen

Dekor ve kostüm tasarımı: Eylül Gürcan

Işık tasarımı: Mustafa Türkoğlu

Efekt tasarımı: Umut Yüzbaşıoğlu

Şarkı sözleri: Aslı Öngören

Yardımcı yönetmen: Eraslan Sağlam, Onur Şirin

Yönetmen yardımcıları: Müslüm Tamer, Esen Koçer, Çağlar Ozan Aksu, Ali Murat Altunmeşe

Süre: 150 dk. / iki perde

Oyuncular: Ali Murat Altunmeşe, Çağlar Ozan Aksu, Dolunay Pircioğlu, Eraslan Sağlam, Hamit Erentürk, Mert Tanık, Murat Bavli, Murat Coşkuner, Müslüm Tamer, Seda Çavdar, Volkan Öztürk, Yeliz Gerçek, Yılmaz Aydın

Kahvaltıya Kalsana

Nurettin orta yaşın üzerinde, kendi halinde, içine kapalı, tutucu bir memurdur. Bir gece evinin üst katında yaşayan gençler kavga etmeye başlar. O sırada kapıya gelen hamile bir kadın Nurettin’den yardım ister. Misafir ettiği kadının o gece doğum yapmasıyla, Nurettin’in de hayatı değişmeye başlar.

Karıncalar – Bir Savaş Vardı

Bir asker, nedenini bilmediği ve hiçbir şeyini anlayamadığı savaşta firar eder. Özgürlüğe koşup sevgilisine kavuşacağını sanırken ayağı bir mayına kilitlenir. İşgal için gittiği topraklarda kendine esir olan asker, hayatta kalabilmek için, topuğunu mayından ayırmamak zorundadır:

Boris Vian ve John Steinbeck’in metinlerinden yola çıkarak Gökhan Aktemur’un yazdığı oyunda savaşın insan/insanlık üzerinde kurgulanmış nasıl bir “oyun” olduğu anlatılıyor. Düşmanı yok etmekle kazanılamayacak bir oyun… Ölüm ve her türden yıkım dışında başka bir sonucu olmayan bir oyun… Her durumda insanlığın mağlubiyetiyle biten bir oyun…

Yazan: John Steinbeck, Boris Vian

Çeviren: Işıl Yüce, Ülkü Tamer

Yönetmen: Ergun Üğlü

Uyarlayan: Gökhan Aktemur

Müzik: Tolga Çebi

Sahne ve kostüm tasarımı: Eylül Gürcan

Hareket düzeni: Yasemin Gezgin

Işık tasarımı: Mahmut Özdemir

Efekt tasarımı: Erhan Aşar

Yönetmen yardımcıları: Nazif Uğur Tan, Gözde İpek Köse, Gökhan Aktemur

Süre: 75 dk. / tek perde

Yaş sınırı: 15+

Oyuncular: Mert Turak

Kutlama

Şehrin en lüks restoranında herkesin birbirini küçümseyerek kendi varlığını yücelttiği, ağızına geleni söylediği, evlilik, tanışma, yükselme gibi nedenlerle sözde “kutlama” yapılan bir akşam yemeği… Kutlama, ömrü boyunca insan hakları mücadelesi vermiş Nobel Edebiyat Ödülü sahibi, Pinter’ın son oyunu.

Yazan: Harold Pinter

Çeviren: Cevat Çapan

Yöneten: Yıldırım Fikret Urağ

Dramaturg: Dilek Tekintaş

Sahne ve kostüm tasarımı: Sebahat Çolakoğlu

Işık tasarımı: Mahmut Özdemir

Efekt tasarımı: Harun Özdamar

Koreograf: Hamit Erentürk

Dekor uygulama: Murat Gökden

Kostüm uygulama: Hacer Duran

Yardımcı yönetmenler: Can Ertuğrul – Çağlar Polat

Reji asistanları: Gizem Akkuş – Pınar Demiral

Süre: 60 dk. / tek perde

Oyuncular: Can Ertuğrul, Damla Cangül Yiğit, Erkan Sever, Gizem Akkuş, Seda Fettahoğlu, Selim Can Yalçın, Selin İşcan, Tarık Köksal

Rüstemoğlu Cemal’in Tuhaf Hikâyesi

Demirci ustası Rüstem’in oğlu Cemal’in, Girit’te başlayıp İstanbul’da son bulan ”tuhaf” hikayesi, meddah üslubuyla modern tiyatronun teknik olanakları birleştirilerek anlatılıyor.

Yazan ve yöneten: Cengiz Toraman

Sahne tasarımı: Duygu Can

Kostüm tasarımı: Janset Kaplan

Işık tasarımı: Fatih Mehmet Haroğlu

Efekt tasarımı: Kadir Arlı

Koreograf: Volkan Ayhan

Dekor uygulama: Cihan Aşar

Kostüm uygulama: Onur Uğurlu

Yardımcı yönetmen: Musa Arslanali

Reji asistanları: Barış Çağatay Çakıroğlu – Ceysu Aygen

Süre: 75 dk. / tek perde

Oyuncular: Esen Koçer, Levent Üzümcü

Öldün Duydun Mu?

İntihar eden bir adamın geride bıraktığı hayatı, hatalarıyla yüzleşmesi ve sonrasında kendini tanıma süreci anlatılıyor. Oyunda ayrıca sabır, mücadele, belleksizlik gibi insanı şekillendiren pek çok kavram irdeleniyor.

Yazan: Yiğit Sertdemir

Yöneten: Burçak Çöllü

Sahne ve kostüm tasarımı: Eylül Gürcan

Müzik: Burçak Çöllü

Işık tasarımı: Murat Selçuk

Efekt tasarımı: Özgür Yaşar İşler

Hareket düzeni: Senem Oluz

Dekor uygulama: Gökhan Usanmaz

Kostüm uygulama: Sibel Usanmaz

Yardımcı yönetmenler: Selin Türkmen – Ezgi Sümer Yolcu

Reji asistanı: Asrın Gurur Kuyucak

Oyuncular: Enes Mazak, Sevil Akı, Tankut Yıldız

Zehir

Geçmişte yaşadıkları trajik kaybın ardından ayrılan çift, yıllar sonra bir araya gelmek zorunda kalır. Bu buluşma, acılı bir geçmiş hesaplaşmasına dönüşür. Karşı tarafın da neler hissettiğine dair eksik bırakılan taşlar yerine oturur. Kadın ve erkek dünyasının bakış açısına odaklanan eser Hollanda prömiyerinin ardından birçok dile çevrilmiştir.

Yazan: Lot Vekemans

Yöneten: Şaban Ol

Müzik: Sinan Arslan

Dramaturg: Özge Ökten

Sahne ve kostüm tasarımı: Nihal Kaplangı

Işık tasarımı: Murat Selçuk

Efekt tasarımı: Hanefi Topraktepe

Dekor uygulama: Cihan Aşar

Kostüm uygulama: Onur Uğurlu

Yardımcı yönetmen: Doğan Şirin

Reji asistanları: Zeliha Bahar Çebi – Yasemin Güvenç

Süre: 75 dk. / tek perde

Oyuncular: Ahmet Saraçoğlu, Aslıhan Kandemir, Eraslan Sağlam, Sevinç Erbulak

Yaftalı Tabut

Adına tarihin dipnotlarında rastlayabildiğimiz, Türkiye’nin ilk kadın oyun yazarı, kuramcı, aktivist, sosyal ve siyasi yaşamın her alanında öncü Fatma Nudiye Yalçı’nın hikâyesi. 1920’lerde başlayan mücadelesine Dr. Hikmet Kıvılcımlı ve Nazım Hikmet de eşlik ediyor.

Yazan: Bilgesu Erenus

Yöneten: Yelda Baskın

Dramaturg: Gökhan Aktemur

Müzik: Burçak Çöllü

Dekor ve kostüm tasarımı: Nihal Kaplangı

Koreograf: Senem Oluz

Işık tasarımı: Murat Özdemir

Efekt tasarımı: Gökçe Selim

Yardımcı yönetmen: Özgür Atkın

Reji asistanları: Samet Silme – Yunus Erman Çağlar – Güzin Alkan

Süre: 95 dk. / tek perde

Oyuncular: Bensu Orhunöz, Ceren Hacımuratoğlu, Lale Kabul, Nazan Yatgın Palabıyık, Selin Türkmen, Şenay Bağ, Yeşim Mazıcıoğlu

Uzlaşma

Bir süre önce ayrılan Anna ve Pierre artık bir çift olmasalar bile hala ebeveyndir ve oğullarıyla iletişim konusunda sıkıntı çekmektedirler. Bu nedenle sürekli birbirlerini suçlayıp tartışarak hem kendilerinin hem de çocuklarının yaşamını cehenneme çevirirler. Sonunda sorunu çözmek için aile mahkemesinin atadığı arabulucular eşliğinde uzlaşma toplantılarına katılmaya ikna olurlar. Toplantılar boyunca sadece ayrılan çift değil, olaya profesyonel olarak dahil olsalar da özel yaşamlarında benzer sorunlar yaşayan arabulucular İsabelle ve Jeanne da sarsıcı iç hesaplaşmalarla karşı karşıya kalır…

Çağdaşımız, oyuncu ve oyun yazarı Chloe Lambert Paris Tiyatro Konservatuvarı’ndan mezun olmuş, Fransa’da çeşitli oyunlarda oynamış, Anais Nin ve Henry Miller’den oyunlar uyarlamış ve bu oyunlarda rol almıştır.

Yazan: Chloe Lambert

Çeviren: Zeynep Su Kasapoğlu

Yöneten: Aslı İçözü

Dramaturg: Arzu Işıtman

Sahne ve kostüm tasarımı: Zuhal Soy, Onur Uğurlu

Işık tasarımı: Mahmut Özdemir

Müzik ve ses tasarımı: Ilgın İçözü

Yönetmen yardımcıları: Tarık Köksal, Z. Bahar Çebi

Asistanlar: Gülce Çakır – Nilay Yazıcıoğlu

Süre: 95 dk. / tek perde

Oyuncular: Dolunay Pircioğlu, Elvan Boran, Ercan Demirhan, Gökçer Genç, Işıl Zeynep, Mana Alkoy, Yeliz Şatıroğlu, Zeliha Bahar Çebi

Kısraklı Kadın

Londra’da bir hastanede bebek bekleyen bir kadının rüya ile gerçek, terk ettiği Anadolu topraklarıyla Batı arasında bocalamalarını büyülü bir ortamda sunan oyun, daha önce İngiltere, Almanya, İsveç ve Hollanda’da sahnelendi. Şimdi ilk kez Türkiye’de…

Yazan: Leyla Nazlı

Yöneten: Lerzan Pamir

Müzik: Burçak Çöllü

Sahne tasarımı: Barış Dinçel

Kostüm tasarımı: Janset Kaplan

Işık tasarımı: Kemal Yiğitcan

Efekt tasarımı: Metin Küçükyılmaz

Yardımcı yönetmen: Onur Demircan

Reji asistanları: Ayşe Günyüz

Süre: 70 dk. / tek perde

Oyuncular: Ayşe Günyüz Demirci, Elçin Atamgüç, Eylül Soğukçay, Gökçer Genç, Pervin Bağdat

İstanbul’u Satıyorum

İstanbul, yüzyıllardır ona sığınan milyonlarca insanın şehri… Sabah kahvede gazete okuyanların, tencerede çorba kaynatanların, üniversite yollarını arşınlayanları şehri… Ama İstanbul asıl martıların, simitçinin ve sokak kedilerinin şehri değil miydi?

Kimdir İstanbul’un esas sahibi? Kim satabilir koskoca bir şehri? Makam sahipleri, güç sahipleri en çok da sermaye sahipleri mi ki?

Sazlı sözlü, hem zehirli hem hicivli diliyle bize bu kadim şehrin 30 yılda değişen yüzünü ve de değişmeyen hırslı ve hırsızlarını anlatan oyunu izleyelim.

İşte karşınızda Şehr-i İstanbul! Yeditepe İstanbul… Güzel İstanbul… Yok mu alan? İstanbul’u satıyoruz! Büyük müteşebbisler, daha da büyük projeler, en büyük değişimler… Taksim Meydanı’nı, Kabataş’ı, İnönü Stadı’nı satıyoruz. Gelmişini geçmişini, tarihini şimdisini satıyoruz. Para için değil, rant için değil, kâr için değil. Ne münasebet? Sırf halka hizmet için satıyoruz! Yok mu alan? Ne olursa olsun canım açıkta kalan!

Yazan: Ferhan Şensoy

Yöneten: Orhan Kemal Aydın

Dekor: Ali Yenel

Kostüm: Suzan Tunca

Müzik: Özgür Çalı

Koreografi: Utku Demirkaya

Işık: İlker Dursun

Dramaturg: Irmak Bahçeci

Şarkı sözleri: Ferhan Şensoy

Yönetmen yardımcısı: Cihan İnan Bekar

Müzik asistanı: Gözde Ayar

Reji asistanı: Özge Çatak

Oyuncular: Aytekin Özen, Orhan Kemal Aydın, Mustafa Sercan Yener, Yunus Emre Kılınç, Burç Ara, Eda Özdemir, Emre Dırımsı, Ercan Koçak, Gözde Ayar, Kadir Hasman, Murat Şenol, Özge Çatak, Sevda Karabulut

Süre: 130 dk. / iki perde

Veba

Nobel Ödüllü yazar Camus’nün faşizm alegorisi olarak kaleme aldığı eserde, veba salgını sırasında yaşanan kaotik durum anlatılır. Karantina döneminde verilen mücadele, belirsizlik ve korkunun egemen olduğu bir dünya canlandırılıyor.

Yazan: Albert Camus

Uyarlayan: Neil Bartlett

Çeviren ve yöneten: Mehmet Ergen

Sahne ve kostüm tasarımı: Gamze Kuş

Dramaturg: Ergün Özdemir

Işık tasarımı: Murat Selçuk

Efekt tasarımı: Metin Küçükyılmaz

Dekor uygulama: Gökhan Usanmaz

Kostüm uygulama: Onur Uğurlu

Yardımcı yönetmen: Berna Adıgüzel – Volkan Öztürk

Reji asistanları: Emrah Can Yaylı

Süre: 90 dk. / tek perde

Oyuncular: Burak Davutoğlu, Burteçin Zoga, Cafer Alpsolay, Emrah Can Yaylı, Ergun Üğlü, İrem Arslan, Murat Coşkuner, Özgür Dereli, Serdar Orçin, Sevil Akı, Tankut Yıldız